Wg prognoz naukowców NADWAGA będzie w przyszłości jedną z głównych przyczyn śmierci.

Jeżeli nic z tym nie zrobimy (a dzieci nadal będą się niezdrowo odżywiać, mało ruszać i prowadzić niezdrowy tryb życia) – nie osiągną wieku swoich rodziców :(

Do napisania tego tekstu skłoniły mnie blisko półroczne obserwacje dzieci (małych sportowców).
Do napisania tekstu skłonił mnie nagły wzrost ilości dzieci  z nadwagą – na prowadzonych przeze mnie zajęciach sportowych.

Z trenerami zaczęliśmy analizować fachowe opracowania i fakty są zatrważające:
-W ostatnich kilkudziesięciu latach obserwuje się stały wzrost liczby otyłych osób. Problem ten w znacznym stopniu dotyczy także dzieci i młodzieży.
-W niektórych krajach mówi się wręcz o epidemii otyłości. Również w naszym kraju obserwuje się wzrost częstości występowania otyłości w grupie wiekowej
-Na przykład w Irlandii rocznie umiera ponad 2000 osób (z powodu nadwagi)
-Większość badań wskazuje na to, iż w europie mamy już ponad 30% dzieci ze stwierdzoną otyłością
-W Anglii 25% przedszkolaków cierpi na otyłość.
-Często otyłe dzieci są wyśmiewane, co ma wpływ na ich poczucie wartości, może wywoływać stanu lekowe, depresje.
-Otyłość może się też negatywnie odbijać na zachowaniu i ocenach w szkole
-nadwaga jest w 58% przyczyną cukrzycy typu II, w 21% przyczyną chorób układu krążenia, również 8-24% nowotworów spowodowanych jest nadmiarem tkanki tłuszczowej.

Obserwując dzieci uczęszczające na zajęcia sportowe dostrzegam, że problem ten powoli zaczyna dotykać także Polski!

Jak to możliwe, że nawet dzieci trenujące sport w klubach mają ten problem!?
Otóż każdy trener personalny wie, że “kaloryfer na brzuchu” osiąga się w kuchni a nie na siłowni!
Co to znaczy?
Oznacza to, że aby schudnąć musimy odpowiednio się odżywiać – a nie (jak myśli większość ludzi) więcej ćwiczyć.

Rodzice którzy zapisują swoje dzieci na zajęcia sportowe, po to aby schudły popełniają błąd – nikt nie może schudnąć ruszając się dwa razy w tygodniu i jedząc “śmieciowe jedzenie”.
Za to łatwo można schudnąć zmieniając sposób odżywiania.

Temat odżywiania jest bardzo szeroki, napomknę jedynie, że aby schudnąć samemu – lub odchudzić dziecko należy:
1.obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne
2.zrobić bilans kalorii i makro składników
3.zaplanować posiłki
4.zaplanować regularny ruch
5.wesprzyj się na technologii
6.wcielić plan w życie (i uważać na napoje)

Bo jak mówią “znawcy” dobra dieta to 70%, trening 20% i suplementy 10%.

CDN…