Dzisiejszym wpisem chcieliśmy podsumować ankietę, w której wzięliście udział. Jest kilka tematów, o które pytaliście – odpowiemy na te najczęściej zadawane. Zapraszamy do czytania!

Dziękujemy za poświęcony czas

Na samym początku chcieliśmy podziękować za liczne uczestnictwo w wypełnieniu ankiety. Zdajemy sobie sprawę, że część z Was nie miała czasu lub ochoty na wzięcie udziału w ocenie naszych zajęć. Jednak bardzo duża liczba z Was podzieliła się z nami opinią – dziękujemy za pozytywne słowa jak również te, w których zwracacie nam uwagę na rzeczy warte poprawy. Doceniamy gest, poświęcony czas i zaangażowanie.

Jesteśmy uskrzydleni!

Rzeczą, która bardzo nas cieszy jest ogólne zadowolenie z naszych zajęć. 83,3% z Was uznała, że treningi zasługują na ocenę 8, 9 lub 10. Kolejne 10% dało nam siódemkę. Jest to dla nas sygnał, że wykonujemy dobrą pracę, a wszystkim trenerom dodaje skrzydeł! Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że kilka rzeczy ciągle wymaga poprawy. Będziemy je usprawniać tak, aby w Waszej opinii zasługiwać na jeszcze lepsze oceny.

Kolejnym aspektem pokazującym, iż nasza praca ma sens jest fakt, że 53,7% z Was przyszła do nas z polecenia. Dobrze wiemy, że opinie zadowolonych rodziców mają ogromny wpływ na funkcjonowanie naszej szkółki. Tym bardziej cieszy nas, że właśnie dobre opinie znajomych przyciągnęły do Polonii ponad połowę z Was!

Nie możemy pominąć także wiadomości, które za pośrednictwem ankiety do nas przysłaliście. Z wielką radością czytaliśmy wszystkie podziękowania, miłe słowa i opinie o trenerach. Poniżej publikujemy kilka z nich:

Syn jest bardzo zadowolony. Uważa, że jest wspaniałym piłkarzem a to chyba najważniejsze (czuje się dobrze niezależnie od faktycznych umiejętności). Ukłony w stronę Pani Izabeli Włodarz jej zaangażowanie i podejście do dzieci wydaje się wyróżniac na tle innych również dobrych trenerów, z którymi mieliśmy do czynienia”

“Uważam je za profesjonalne, biorąc pod uwagę wiek i umiejętności dzieci. Nie ma presji, zwłaszcza jeśli chodzi o dzieci, które po prostu chcą pokopać piłkę i nie myślą o przyszłości w roli piłkarza. Jestem bardzo zadowolona, bo mój syn jest zadowolony i to chyba jest najważniejsze.”

“Syn jest bardzo zadowolony, nie może się doczekać kolejnych treningów. Osobiście bardzo podoba mi się dyscyplina, która trener wniósł- co pozwala dzieciom pozytywnie się kształtować.”

“Swietne zajecia odrywajace od urzadzen elektronicznych i uczace nawyku do sportu i pilki noznej i systematycznosci. Pozwalaja rodzicom i dzieciom spedzac aktywnie czas razem.”

“Bardzo profesjonalne podejście i zaangażowanie trenera. Syn z radością uczęszcza na treningi.”

“Najważniejsza jest opinia dziecka – synkowi bardzo podobają się zajęcia. Każdego tygodnia z niecierpliwością syn oczekuje na nie. Po treningu jest pełen pozytywnej energii a na jego buzi jeszcze bardzo długo widać ogromny uśmiech od ucha do ucha.”

Zadowolenie Was rodziców oraz dzieci jest dla nas wyznacznikiem dobrze wykonywanej pracy – dziękujemy za wszystkie miłe słowa!

Co do poprawy?

Abyśmy za szybko nie odlecieli w samozachwyt przyglądamy się również opiniom, w których pokazujecie nasze błędy czy niedociągnięcia. Za nie również serdecznie dziękujemy. Jest to dla nas ważna sprawa, ponieważ dzięki nim możemy się rozwijać.

Część spraw, na które zwracaliście uwagę rozwiązujemy na bieżąco – przypominamy trenerom o aktualizacji list obecności w systemie SportBM, zwracamy uwagę na prawidłową komunikację zarówno z Wami jak również z dziećmi na treningach, przypominamy o dobieraniu ćwiczeń dostosowanych do wieku podopiecznych.

Część wskazówek – zbyt duża rozpiętość roczników w niektórych grupach czy zbyt duża liczba dzieci na treningach – będziemy brać pod uwagę w przyszłości, są one bardzo ważne.  

Na niektóre sprawy niestety nie mamy wpływu. Szkoły udostępniają nam takie warunki jakie widzicie; często ani my, ani dyrektorzy szkół nie możemy zrobić nic więcej – każdy z nas chciałby korzystać z lepszej infrastruktury, niestety nie jest to możliwe ze względu na brak obiektów. Podobna sytuacja wiąże się z godzinami zajęć – sale są dostępne od 17:00 lub później. Każdego dnia mamy więc 2-3 godziny, podczas których możemy przeprowadzić zajęcia. Tej kwestii też niestety nie przeskoczymy.

 

Odpowiedzi na najczęstsze pytania

Na sam koniec chcielibyśmy odpowiedzieć Wam na najczęściej pojawiające się uwagi.

1. Poziom sędziowania podczas Ligi Polonii

Dostaliśmy od kilku rodziców informację, że podczas Ligi Polonii niektórzy trenerzy nie do końca przykładami się do sędziowania, rozmawiając między sobą zamiast skupiać się na meczach. Problem został omówiony z koordynatorem Ligi, wnioski wyciągnięte i mamy nadzieję, że sytuacja nie będzie się już powtarzać.

2. Więcej gry zespołowej i zajęć technicznych w przedszkolakach

Niektórzy z Was bardzo mocno sugerowali, że na zajęciach dla 4-6 latków powinniśmy wprowadzać dużo więcej nauki elementów technicznych oraz gry zespołowej. Musimy zatem wyraźnie zwrócić Wam uwagę, że to się nie zmieni z jednego, bardzo ważnego powodu – dzieci w tym wieku nie trenują piłki nożnej jak starszaki czy dorośli. Po pierwsze najważniejszym aspektem rozwoju dziecka w tym wieku jest koordynacja ruchowa. Z tego powodu mocno skupiamy się na zabawach bieżnych, częstych zmianach kierunku biegu, skakaniu i innych zadaniach, które wpływają na ogólny rozwój. Dzieci w wieku 4-6 lat dopiero zaczynają czuć piłkę i właśnie dlatego do zajęć wprowadzamy prowadzenie i strzały na bramkę. Na tym etapie rozwoju są to maksymalnie trudne zadania, na jakie możemy sobie pozwolić. Na resztę przyjdzie czas. Druga sprawa to gra zespołowa. W tym wieku dzieci znajdują się w okresie egocentrycznym – skupione są tylko na sobie i piłce. Nie widzą przeciwników, często nie widzą nawet kolegów z własnej drużyny (zabierają sobie wzajemnie piłkę). Jest to spowodowane właśnie etapem rozwoju w jakim się znajdują. Zadaniem trenerów nie jest za wszelką cenę zmienianie tego faktu – byłoby to bardzo nierozsądne. Dużo lepszym rozwiązaniem jest motywowanie i zachęcanie dzieci do gry 1 na 1, kiwanie się i omijanie przeciwników. Rozwijają te umiejętności, które w tym momencie są dla nich najbardziej naturalne. Podsumowując – gry zespołowej i zaawansowanych zajęć technicznych w Przedszkolakach, a tym bardziej w Maluchach, nie będzie. Dla dobra dzieci.

3. Zimno na boisku vs Chcemy na orlik

Dostaliśmy kilka wiadomości odnośnie miejsca, gdzie odbywają się zajęcia. Z jednej strony rodzice pisali, abyśmy przenieśli treningi z orlika na salę gimnastyczną, ponieważ w niektóre dni jest już zbyt zimno. Z drugiej strony dostaliśmy podobną liczbę próśb o to, aby wyjść na boisko, bo pogoda jest ładna. Dla nas sprawa jest jasna i w najbliższym czasie się nie zmieni. Przedszkolaki i Maluchy będą ćwiczyć tylko na sali. Po pierwsze dlatego, że otoczenie boiska, każdy spadający z drzewa liść czy robak spacerujący po murawie jest powodem rozpraszania się. Na zewnątrz mamy zbyt dużo bodźców wzrokowych i słuchowych, które wpływają na zachowanie najmłodszych. Po drugie pogoda jest kapryśna – zmienia się z dnia na dzień, a czasem z godziny na godzinę. Prowadzenie zajęć na orliku jest zagrożone zbyt dużym ryzykiem ich odwołania ze względu na pogodę. A my chcemy takich sytuacji unikać. W Szkółce część zajęć jesiennych i wiosennych odbywa się na boisku. Tutaj dzieci są starsze, podchodzą do piłki poważniej. Sparingi, liga czy turnieje odbywają się na trawie. To wszystko powoduje, że w miarę możliwości zajęcia odbywają się na orliku.

4. Treningi zamknięte

W Polonii Kraków zajęcia odbywają się bez obecności rodziców. Trening otwarty organizujemy raz w miesiącu. Część z Was była tym faktem zdenerwowana lub niepocieszona, ponieważ chcieliby obserwować jak ich dzieci trenują. Jednak z naszej perspektywy sprawa wygląda zupełnie inaczej. Nie zamykamy treningów dlatego, że chcemy coś przed Wami ukryć, zrobić na złość czy utrudniać życie. Jest to wynik naszego długiego doświadczenia. Trening w obecności rodziców przebiega zupełnie inaczej, niż wtedy gdy na sali znajdują się tylko zawodnicy i trener. Na pewno zaobserwowaliście to na treningach otwartych – dzieci podchodzą do rodziców, odwracają się aby im pomachać lub po prostu nawiązać kontakt wzrokowy, często pozwalają sobie na więcej “bo rodzic obroni”, podchodzą się przytulać, pić wodę poza przerwami. Podczas treningu rodzice chcą też wpływać na grę własnych dzieci, podpowiadając, tłumacząc jak mają grać. Zdarza się też, że część rodziców po pewnym czasie nie jest już tak mocno zainteresowana zajęciami, dlatego rozmawiają między sobą dla zabicia czasu, co tworzy dodatkowy hałas. Treningi są zatem zamknięte dla dobra dzieci – wchodząc na salę biorą za siebie pewną odpowiedzialność, uczą się samodzielności, trener ma na nich większy wpływ, łatwiej dociera do dziecka i podpowiada wtedy, gdy uzna to za konieczne. Treningi mają zupełnie inną jakość gdy odbywają się “przy zamkniętych trybunach” ;)

5. Mało ćwiczeń koordynacyjnych vs Mało ćwiczeń z piłkami vs Mało gry

Tytuł tego podpunktu dużo mówi. Część z Was chciałoby więcej zajęć ogólnorozwojowych, inni z Was więcej ćwiczeń z piłkami a jeszcze inni więcej gry i meczów. Czytając to na pewno zdajecie sobie od razu sprawę, że nie możemy spełnić jednocześnie wszystkich tych wymagań. Według naszych doświadczeń, szkoleń w których bierzemy udział oraz rozmów z innymi trenerami związanymi z piłką nożną uważamy, że taki rozkład zajęć jest dla dzieci najbardziej dopasowany. Rozumiemy Wasze zdanie, ale będziemy trzymać się swojego planu, szczególnie, że opinie od Was w tym przypadku wykluczają się.

Podsumowanie

Dzisiejszy wpis był długi, ale mamy nadzieję, że wartościowy :) Dziękujemy jeszcze raz za wszystkie pochwały, słowa wsparcia, uwagi i problemy, nad którymi musimy się skupić. Doceniamy, że poświęciliście czas, aby podzielić się opinią. Wierzymy, że dzięki temu Polonia będzie rozwijała się z dobrym kierunku. Dziękujemy!